czwartek, 7 maja 2015

Lody z konfiturą malinową bez maszyny


W sezonie letnim jestem zupełnie uzależniona od lodów. Myślę, że większość z nas lubi poznawać nowe smaki i próbować co rusz to nowych receptur, u mnie dotyczy to również lodów. Te lody mają same zalety - nie wymagają biegania do zamrażarki co kilka godzin i mieszania, maszyna do lodów również jest zbędna. Nie twardnieją na kamień, są pyszne i kremowe, delikatne i słodkie, proponuje więc użyć kwaśniejszej konfitury, bądź dodać odrobinę mniej mleka skondensowanego.  Obie masy, owocowa i kremowa, idealnie się uzupełniają i jeszcze lepiej smakują.



Składniki:
570ml śmietany kremówki
1 puszka mleka skondensowanego (400ml)  
1 średni słoiczek konfitury malinowej (około 150 g)




Kremówkę ubijamy na sztywną masę. Dodajemy mleko skondensowane i delikatnie łączymy składniki. Połowę masy przekładamy do pojemnika, na wierzchu rozkładamy połowę konfitury i przy pomocy noża lub łyżki robimy dowolne zawijasy, tak by rozprowadzić dżem. Następnie na wierzch przekładamy resztę masy kremowej i powtarzamy czynność z dżemem. 
Pojemnik przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do zamrażarki na 3-4 godziny. Czas mrożenia zależy m.in. od wielkości i głębokości pojemnika.




Domowy Wyrób Wiosenne słodkości!

8 komentarzy :

  1. pyszności, świetnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zaśliniłam monitor :)
    jak dla mnie pyyyycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, jak pięknie one wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają tak bardzo apetycznie... Jadłabym :) <3

    Zapraszam do siebie:
    http://zdrowanacodzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie rano wstawiłam sorbetierę do zamrażarki :)
    Lody wyglądają bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! A mleko ma być słodzone czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ponawiam pytanie bo mam wielką ochotę na nie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie słodzone, przepraszam za zwłokę w odpowiedzi i pozdrawiam :)

      Usuń

Printfriendly