czwartek, 10 lipca 2014

Pieczone placki z cukinii



Jestem wielką fanką placków ziemniaczanych, klasycznie smażonych na patelni i podanych z gęstym sosem czosnkowym. Jednak pragnęłam znaleźć zdrowszą alternatywę i zaczęłam eksperymentować z plackami z cukinii. Sezon w pełni, a jej smak jest wspaniały.
Jeśli podzielacie moje zdanie polecam Wam pieczone placki z cukinii. Z dodatkiem mąki owsianej i czerwonej cebulki. To wspaniały pomysł na lunch lub letni obiad. Najlepiej smakują z jogurtem czosnkowym, polecam. 



Składniki – 12-16 placków
2 duże cukinie, starte na tartce o grubych oczkach 
1 czerwona cebula, starta na tartce 
½ szklanki mąki owsianej lub pełnoziarnistej 
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
1 jajko lub samo białko
odrobina mleka
szczypta curry, chili - opcjonalnie
Sos czosnkowy
½ - ¾ szklanki jogurtu naturalnego (można wymieszać ze śmietaną)
2-3 ząbki czosnku
sól, pieprz



Piekarnik nagrzewamy do 200*C. 

Startą na tartce cukinię oraz cebulę umieszczamy na gazie lub owijamy ręcznikiem kuchennym I wyciskamy płyn. Wkładamy powrotem do miski i mieszamy z mąką, solą, pieprzem, jajkiem i mlekiem. Dobrze łączymy składniki.  


Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy małe do średnich placków. Pieczemy w temperaturze 200*C około 16 do 20 minut – w zależności od rozmiaru placków. Odwracamy je na drugą stronę i pieczemy kolejne 10 minut, aż uzyskają złoto-brązowy kolor z każdej strony. 

Jogurt naturalny mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smacznego.





Płaski brzuch- posiłki dietetyczne Lato w pełni! Wegetariański obiad III

36 komentarzy :

  1. Aaa, będę musiała wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo..too.. trzeba będzie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Biorę przepis i próbuję ;) bo wyglądają apetycznie, a też jestem fanką klasycznych placków ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukinia jest świetna, bardzo lubimy dodawać ją do dań :) takie placuszki byśmy schrupały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam cukinie, ale nie wpadłabym na to, aby placki upiec. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jak zrobię wersję mniej fit z mąką pszenną np to też wyjdą?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak najbardziej tak. Jak widać na zdjęciu 'masa' powinna być na tyle gęsta, by placki się nie rozlewały. Możliwe, że będziesz musiała użyć łyżkę-dwie mąki więcej, by uzyskać taką samą konsystencję.
      Daj znać jak wyszły, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A czy zamiast mąki można dodać kasze manna??

      Usuń
  7. zrobiłam placuszki - pyszne w smaku, ale moje jakos sie rozpadały - przy przewracaniu nie chciały sie odkleic od papieru, na koniec tez jakos łatwo nie odchodziły, a u Ciebie na zdjęciu wyglądają, jakby dało się je złapać do ręki i chrupać :(
    jakieś rady na przyszłość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz porządnie odsączyć cukinie. Po starciu na durszlak...posolić...odczekać, a później cisnąć do oporu :)

      Usuń
    2. Miałam podobny problem jak Ola. Odcisnęłam bardzo dobrze cukinię, posoliłam, poczekałam... a placki dalej rozpadające się i suche. Ogólnie smak ich jest fajny, ale wyglądają nieapetycznie... zrobiłam dwa podejścia i oba nieudane.

      Usuń
    3. Miałam to samo więc zeskrobałam do miski, dosypałam mąki i usmażyłam na oleju. Wyszły okropne ;)

      Usuń
  8. Dzisiaj przetestuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Żeby zrobić z tego porządny wege obiad dla całej rodzinki (w tym roczne dziecko) z czym proponujecie podać? :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A wagowo ile tej cukinii mniej więcej?

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis fatalny, mimo odsączenia cukinii przez gaze placki się przykleiły i wylądowały w koszu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Placuszki wyszły super. Piekłam je odrobinę dłużej - czekałam aż masa dobrze się wypiecze. Przy przewracaniu na drugą stronę trzeba delikatnie podwadzić boki z każdej strony i potem łopatką ułożoną jakby odwrotnie (jak skrobaczką) energicznie zeskrobać z papieru do pieczenia. Być może lepiej pieką się na silikonie (tak jak na zdjęciu autora przepisu. Z podanych proporcji wyszło 8 dużych placków. Nie soliłam wcześniej cukinii - po prostu ją odcisnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny przepis. Dałam więcej mąki bo ciasto było płynne. Smażyłam na patelni na pergaminie bez dodatku tłuszczu. Mąż zjadł wszystkie... hehe
    Dziewczyny musicie dac więcej mąki, lepiej odcisnąć, dłużej piec

    OdpowiedzUsuń
  14. Polecam piec na funkcji termoobieg -nie trzeba przewracac 😉i dodać ciut więcej mąki

    OdpowiedzUsuń
  15. Polecam piec na funkcji termoobieg -nie trzeba przewracac 😉i dodać ciut więcej mąki

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne placki,z dodatkiem marchewki jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam z połączenia mąki dyniowej i gryczanej, wyszły bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam ! wyszły rewelacyjne! dodałam jeszcze duzy pęczek natki pietruszki. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja dodaje jeszcze duzo koperku i czosnku.sa mega dobre

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. To danie kojarzy mi się najbardziej z porą letnią gdyż również w tym czasie chętnie je robię. Bardzo fajny przepis na takie placki mam z https://basiazsercem.pl/ i myślę, że to są najsmaczniejsze placki jakie do tej pory mogłam zrobić. Moim zdaniem warto czasami po prostu upichcić coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie da się tego oderwać od papieru ... polecam wysmarować jednak formę tłuszczem, a nie na papierze.

    OdpowiedzUsuń
  23. Robię te placki regularnie i zauważyłam że bez problemu odchodzą od papieru jak ostygną, wtedy oczywiście piekę na termoobiegu i pomijam przekrecanie ich po 20 minutach ;) ale też dzisiaj pierwszy raz piekłam na silikonowej macie z Ikea do ciasteczek i dały się przekręcić bez problemu. Więc myślę że to mata robi tu robotę :)
    Btw świetny przepis, dzięki! >3

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy mozna uzyc maki orkiszowej?

    OdpowiedzUsuń
  25. Po upieczeniu są takie jak przed xd Rozciapciane 🙈

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wychodzą w ogóle. Nie da się przewrócić. Zmarnowane produkty!!!

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly