wtorek, 28 maja 2013

Grill'owane warzywa


Moje ulubione (zaraz obok pizzy, makaronów i innych niezdrowych dań ;) ) pieczone warzywa!

Możemy je podawać na milion sposobów - jako samodzielne danie, dodatek do sałatek, makaronów, ryżu, kasz, mięs, kanapek, lub polane ulubionym dip'em - najlepiej tak, jak lubicie najbardziej ;) 

 Możecie zgrillować jakiekolwiek warzywa chcecie!
Jak zrobić:
1. Piekarnik nagrzewamy do 220* C
2. Warzywa myjemy, kroimy na "kęs-owe" kawałki i wrzucamy do miski
3. Dodajemy małą ilość oliwy/oleju lub w wersji light po prostu wody
4. Dodajemy nasze ulubione przyprawy i zioła (możemy również posypać serem)
5. Dokładnie mieszamy wszystko razem i w pojedynczej warstwie układamy w naczyniu do pieczenia lub blaszce wyłożonej srebrną folią/papierem do pieczenia
6. Wstawiamy do piekarnika
7. Zaczynające brązowieć warzywa (po około 15 minutach) mieszamy/obracamy na drugą stronę
8. Pieczemy kolejne 10 minut
9. Gotowe!

Pamiętajmy: Jeśli grillujemy również twardsze warzywa (np. ziemniaki, marchewka) potrzebują one dłuższego czasu pieczenia. Możemy również na początku je podgotować w garnku (około 8-10 minut) lub "ugotować" na parze w kuchence mikrofalowej (dodajemy małą ilość wody do zamykanego pojemnika i gotujemy kilka minut), po czym mieszamy je z oliwą/wodą ze wszystkimi warzywami.

SMACZNEGO!



Piechotą do lata...
Zielnik Kuchenny 2013

2 komentarze :

  1. ja też uwielbiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wyglądają, zdrowe pyszne danie:)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly