sobota, 25 maja 2013

Dwuskładnikowe, dietetyczne pancakes bananowe


 Obłędne w smaku, bananowe, u mnie z dużą ilością cynamonu tak więc również aromatyczne pancakes.
Do tego zdrowe, pełne protein i bez dodatku mąki.
Kto by takich nie chciał dostać na śniadanie?

Idealny pomysł na śniadanie do łóżka dla... mamy ;)

Składniki (2 porcje) :

1 duży, dojrzały banan
2 jajka

Możliwe dodatki: cokolwiek chcecie i lubicie ;) 
cynamon, orzechy, daktyle, czekolada, różnego rodzaju mąki, proszek do pieczenia, siemie lniane, płatki
owoce(świeże i mrożone), jogurty, masło orzechowe, dżemy, miód,


Banana dokładnie rozgniatamy widelcem. W drugiej miseczce roztrzepujemy jajka. 
Jajka dodajemy do bananów i jeszcze raz mieszamy.  
(Składniki możemy również wymieszać blenderem)
Jeśli chcemy możemy "do środka" dodać cokolwiek chcemy, to już zależy od was ;)


Rozgrzewamy patelnie teflonową. Możemy przetrzeć ją ręcznikiem kuchennym zwilżonym olejem, ale nie jest to konieczne. Zmniejszamy gaz na średnio-niski i wlewamy na patelnie ciasto.

Każdy pancakes smażymy na złoty kolor (około 1 minuty, lub do momentu aż na jego środku pojawią się pęcherzyki), po czym odwracamy go na drugą stronę i smażymy chwilę (30 sekund do 1 minuty).

Gotowe!
Podajemy wedle uznania, Smacznego ;)




Piechotą do lata... 
  Czerwone owoce w roli głównej

26 komentarzy :

  1. proste i pyszne, bananowe <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę bałabym się przewracania, ale.. możę jednak spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez żadnych problemów, opisałam po krótce w komentarzu pod spodem ;)
      Należy także pamiętać o zmniejszeniu mocy kuchenki/gazu ;)
      Naprawdę polecam, smacznego!

      Usuń
  3. Tak się da? O rany, nieźle :) Kiedyś spróbuję, choć też troszkę boję się przewracania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przewracaniem nie ma najmniejszego problemu ;)
      Używam teflonowej patelni (zwykłej lub do naleśników), leciutko przecieram ją ręcznikiem papierowym z olejem i przewracam szpatułką - wszytsko elegancko i bez problemów ;)

      Usuń
  4. pysznie wyglądają:) fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Są przepiękne... No tak, banany to głównie skrobia, musiało sie udać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super zamiennik nalesników! bez mąki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o takich placuszkach ale nigdy nie odważyłam się ich jeszcze zrobić. Twoje zdjęcia i opis są jednak tak zachęcające, że dziś po treningu się na nie skusze - białko i szybko przyswajalne węgle. Idealne! :)
    Pozdrawiam!

    http://make-ysf-fit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj rano robiłam sobie serowe placuszki , okazało się że niestety nie jest to mój smak :) Ale tutaj ??? raczej nie ma co mi nie smakować :D Wrzucam na pinterest do zrobienia w najbliższym czasie, a Twojego bloga do obserwowanych, bo mam ochotę spróbować niemal absolutnie wszystkich Twoich przepisów :)))) Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;) Dla mnie, jako dla początkującej-młodej-gotującej jest to naprawdę niezwykle miłe kiedy ktoś docenia to co robię, dziękuję i życzę smacznego :D

      Usuń
  9. ile kalorii może mieć taki jeden bez dodatków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko oczywiście zależy od rozmiaru banana, więc moje liczenie jest bardzo "na oko". Ale taki średni banan, załóżmy 120g ma około 110kcal + 2 jajka ok.150kcal to razem 260kcal. Teraz tylko podzielić 260 na ilość placuszków, bo to zalezy już od tego jakie usmażymy;)

      Usuń
  10. Zachęcona opisem tych pancakes'ów zrobiłam je, i niestety... wyszły delikatnie mówiąc, niejadalne. Rozumiem, że są zdrowe, pożywne, ale nie wiem, kto mógłby je uznać za "obłędne w smaku". Moja mama, która lubi zdrowe rzeczy, gdy zobaczyła moją minę podczas jedzenia powiedziała: "Zjedz, na pewno nie są aż takie złe". Po czym spróbowała i stwierdziła to samo co ja. Niestety, nie polecam tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, moim zdaniem jest to kwestia smaku. Znam wiele osób, które zachwycają sie przepisem i często go wykonują. Ja również za nimi bardzo przepadam np. z dodatkiem różnych owoców.
      Mimo wszystko, przykro mi, że Tobie i mamie nie przypał do gustu.

      Usuń
    2. A może banan był słabo dojrzały?

      Usuń
    3. To również może być przyczyna. Banany których ja używam do przepisów, w których trzeba zmiksować je na puree bądź zmiażdżyć zaczynają już brązowieć.

      Usuń
    4. Potwierdzam. Ten przepis wyszedł fatalnie. Trzeba było dodać minimum łychę mąki, żeby to jako zagęścić ale i tak łatwo spalają się na patelni nawet na tłuszczu. Pomijam smak. Jak dla mnie one są bezsmakowe.

      Usuń
    5. zupełnie nie rozumiem po co mąka? do czego? jak każdego "naleśnika" należy pilnować i przede wszystkim należy potrafić umiejętnie go przewrócić... i bezsmakowe na pewno nie są, sama robię identyczne od baaardzo dłuższego czasu i kiedy kogoś poczęstuje zachwyca się zawsze i nie wierzy ze to z jajka i banana tylko.. oraz cynamonu oczywiście :):)
      przepis super!

      Usuń
  11. Wypróbowałam... Pycha! Dziękuję za przepis! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zrobilam wlansie i sa pyszne! nic mi sie nie przypalilo smazylam na bardzo wolnym ogniu na oko az wdzialam ze sa zlotawe dodalam wiorka kokosowe w nich jest troszke tluszczu wiec to na pewno pomoglo. idealnie sprawdza sie na sniadanie ale mam zamiar je zjesc dzis po treningu wydaje mi sie ze to dobry pomysl bo banany u mnie sprawdzaja sie idealnie a poza tym w pancakes mamy tez bialko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha! Wstawilabym zdjęcie, jak małe rączki że smakiem zgarniaja placuszki z talerza, ale nie umiem;) Przepis genialny w swojej prostocie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja sie moge nimi objadac codziennie 😉

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przepysznie! Ja niestety jestem totalnym beztalenciem kulinarnym, więc zdaję się albo na mojego męża albo na restauracje, które serwują takie cuda :) Własnie przeglądam www wrocławskich knajpek i widzę, że w road american restaurant pancakes prezentują sie prawie tak smakowicie jak u Ciebie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają przepysznie zaraz chyba zrobię 🤩😋😋

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly