czwartek, 13 czerwca 2013

Frytki z selera


Niektórzy z Was podchodzą dość sceptycznie do takich przepisów, ale ja już się przekonałam, że to wcale nie jest nadmierne kombinowanie i wymyślanie, ale po prostu zdrowsze podejście do produktów, bez których tak wiele osób nie wyobraża sobie życia.

Tak więc po dietetycznych chipsach - dziś czas na frytki. Frytki z selera.
Pyszne, zdrowe, chrupiące i sycące.

Idealne jako przekąska do różnego rodzaju dip’ów lub jako część dania, smacznego! ;)


Składniki (zależnie od apetytu ;) )

Seler
Oliwa (1 łyżka na 1 seler) – można zastąpić wodą
Dowolne przyprawy (po ¾ łyżeczki na 1 seler) – u mnie w dwóch wersjach:
 #1 (sól, pieprz)
 #2 (sól, pieprz, curry, kurkuma, słodka papryka, chili, granulowany czosnek)


Piekarnik nagrzewamy do 200*C.

Selera obieramy i kroimy we frytki. 
Do miski wlewamy oliwę/wodę i mieszamy ją z przyprawami. 
Dorzucamy pokrojone frytki i obtaczamy je tak, aby każda była w przyprawach. 
Wstawiamy na około 2 godziny do lodówki aby seler "przegryzł" się z przyprawami..

Na papierze do pieczenia układamy frytki i pieczemy w rozgrzanym piekarniku około 30 minut.

Smacznego ;) 

Kolacja w czasie sesji!
Zielnik Kuchenny 2013

5 komentarzy :

  1. Ale świetny pomysł :) Ciekawe jak smakuje będę musiała wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za selerem, może w takiej wersji mi podpasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wyglądają, bardzo lubię warzywa w formie frytek

    OdpowiedzUsuń
  4. spróbowałam i od 3 dni je jem :) wersja z marchewką przyprawioną ostrą papryką i imbirem też jest super. do tego sos czosnkowy i jestem w niebie. pozdrawiam!
    http://make-ysf-fit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciesze się ;) A marchewka? Również próbowałam, rzeczywiście warto, jak tylko będę mieć czas dodam na bloga.
    Zdradzę jeszcze że od 4 dni wynalazłam totalne "przekąskowe cudo", jestem nim totalnie zafascynowana, rozkosz.. Główny składnik - rabarbar. Jeśli lubisz, bądź na bieżąco na blogu, ponieważ planuje dodać na dniach przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly